bygget går sakta men säkert framåt men det tar en jävla tid med allt mätande å kapande men nu är det dax för att börja att plåta in allt
(ursäkta bidkvaliten kameran glömdes hemma)
Mall
färdiga plåtar till hjulhusen på plats !
mvh
Tack till . Dynotech.se Sodermans.nu Mattias Sandgren(vems) Team58.se
Andy_b wrote:hörde tyvär att kolvbultarna kan gå av till mahle kolvarna om man kör med mycket mos
ni kanske får forska lite i det
är en s38 med 3,5l block som hade kört av en/flera bultar nu tydligen
Finns kraftigare kolvbultar o handla till just mahle kolvarna från usa, det har jag till mina mahle kolvar och dom är bra mycket kraftigare vid ändarna redan + att dom blir ännu kraftigare mer mot mitten.
Andy_b wrote:hörde tyvär att kolvbultarna kan gå av till mahle kolvarna om man kör med mycket mos
Finns kraftigare kolvbultar o handla till just mahle kolvarna från usa, det har jag till mina mahle kolvar och dom är bra mycket kraftigare vid ändarna redan + att dom blir ännu kraftigare mer mot mitten.
det låg redan i planeringen men tack ändå för tipset det vrid man får på dom här motorerna måste man ju ha förstärkt kolvbult till nästan alla märken på kolvar skulle jag tro !!
Tack till . Dynotech.se Sodermans.nu Mattias Sandgren(vems) Team58.se
det låg redan i planeringen men tack ändå för tipset det vrid man får på dom här motorerna måste man ju ha förstärkt kolvbult till nästan alla märken på kolvar skulle jag tro !!
låter ju bra det .... ska bli kul och se vad sitt gamla boj sänke orkar med sen