Ecumaster

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderatorer: Bäckis, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko

Re: Ecumaster

Inläggav Silverboy » 15 jun 2016, 23:03

Användarvisningsbild
Silverboy
 
Inlägg: 1568
Blev medlem: 01 mar 2008, 22:20
Ort: Moss / Norge
Eller är stegen i EMU så kraftfulla att det nog inte är problem med cbr och 550hk?
( fattar inte ett dugg om hur det här funkar tyvärr)
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757

Re: Ecumaster

Inläggav cerveza » 15 jun 2016, 23:28

Användarvisningsbild
cerveza
 
Inlägg: 1763
Blev medlem: 22 mar 2006, 22:46
Ort: Åstorp
Silverboy skrev:Eller är stegen i EMU så kraftfulla att det nog inte är problem med cbr och 550hk?
( fattar inte ett dugg om hur det här funkar tyvärr)


Stegen i EMU tänder lätt 12-1400hk med bra spolar. Har ingen specifikation på hur många mJ CBR spolarna är på.
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.

Re: Ecumaster

Inläggav Silverboy » 12 jul 2016, 15:03

Användarvisningsbild
Silverboy
 
Inlägg: 1568
Blev medlem: 01 mar 2008, 22:20
Ort: Moss / Norge
Har en sånn nu. Men det finns ingen digital inputs till t.ex. boost switch? (måste använda analog eller kan man välja boost-table från tablet app?)

Jag skulle hatt några fler inn och utgångar.. finns extension?

Har använd alla aux och injector utgångar, men saknar till spjeld i innsug, och extra input till traction och ALS.
Dock inte hittat/kollat om jag kan använda typ cam#2 til brytare..?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757

Re: Ecumaster

Inläggav E30Anders » 12 jul 2016, 21:26

Användarvisningsbild
E30Anders
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 02 mar 2006, 14:26
Ort: Halmstad
Man kan använda cam#2 till brytare, finns info på sida 35 i manualen.

Mvh/ Anders

Re: Ecumaster

Inläggav Silverboy » 12 jul 2016, 22:53

Användarvisningsbild
Silverboy
 
Inlägg: 1568
Blev medlem: 01 mar 2008, 22:20
Ort: Moss / Norge
Ah.. blind! Det löser opp 1 extra inngång :) tackar!
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757

Re: Ecumaster

Inläggav dre racing@ » 27 nov 2016, 10:13

dre racing@
 
Inlägg: 726
Blev medlem: 18 sep 2008, 16:43
Ort: Flisa, Norge
m50Kristo skrev:Ja det är det :D ett jädrans oljud på tomgång!


oljud på tomgång? är det din zf låda som låter?
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt

Re: Ecumaster

Inläggav Bronto » 24 nov 2019, 12:18

Användarvisningsbild
Bronto
 
Inlägg: 109
Blev medlem: 16 nov 2009, 12:30
Hej!

Jag tänkte att jag skulle styra min S54 med ett EMU Black men sitter nu och funderar på om det kan klara det jag önskar. Rekommendationen om man läser i manualen så ska Vanosen styras via H-Bridge utgångarna (+12V) precis som dem gör med standard ECU. Men det ska även DBW göra.

Först tänkte jag så här... Men det går ju såklart inte då jag kom till inkopplingen av DBW... :roll:

Utgångar:
AUX 1 = Main relay
Aux 2 = Tacho output
Aux 3 = Fuel pump relay
Aux 4 = Electric fan relay
Aux 5 =
Aux 6 =

H-Bridge # 1A = Vanos Retard
H-Bridge # 1B = Vanos Advance
H-Bridge # 2A = Vanos Retard
H-bridge # 2B = Vanos Advance

Ska man istället styra vanosen via Low side?

AUX 1 = Main relay
Aux 2 = Tacho output
Aux 3 = Vanos Retard
Aux 4 = Vanos Advance
Aux 5 = Vanos Retard
Aux 6 = Vanos Advance

H-Bridge # 1A = DBW
H-Bridge # 1B = DBW
H-Bridge # 2A = Electric fan relay
H-bridge # 2B = Fuel pump relay

Tacksam om någon har bra inputs och kan reda ut mina funderingar.
Rasmus Hallberg 072-742 75 27

Föregående

Återgå till PPF produkter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

x