Jag köpte den för att ha nå att leka med under tiden som jag bygger på den andra e30:in (som för övrigt blir klar vilket år som helst

Spec:
Motorn byggd av Bäckis
318is E30
M42 kompsänkt med kolvar och stakar från m52
Nya, lager, ringar, packningar osv.
984 pump och en special catchtank
PPF 50mm Dump
PPF 50mm Wastegate
Alu insug och 70mm spjällhus
Rostfria tryckrör med Samco slangar.
660cc spridare!
Spal elfläkt
Mega squirt Sprut
Alu intercooler
lagom turbo "host"
Sachs 618 race engineering tryckplatta
E30 325 vxl-låda
E30 325 bakvagn med powerflex bussn
diffbromsad axel
Båge från svets och smide
Sitt riktiga stolar från omp
Ratt och knopp från Momo
and some pics:
Så här såg den ut när jag hämta den, raceready on ice!

Efter att man åter igen blev grannarnas favorit, så byggdes det ett lite snällare avgassystem!

Sommaren kom och innebar ju lite större fälgar och en mer rumsren look

Sen kom jag över en liiiite större turbo och en hel alu-ic
som medförde att jag måste modda grenrör, tryckrör insug, mm!

När man ändå hade farten uppe med denna bil, så måste ju jag åka till PPF och få den bromsad! sagt och gjort, tvinga med mina sk kompisar humle dumle och drog ner till avesta nu i fredags 29/2!
Satt i bilen hela vägen ner och fundera om min orginal topp-packning skulle vilja va så hygglo och hålla tätt! (Det är bonjes fel

Kom ner och lasta av, och så kom då den oundvikliga frågan från Bäckis: Hur många hk jag hoppades på? med den turbo jag hade satt dit!
njaae lite över 300hk, helst på hjula iaf hoppades jag ju på!
-HAHAHA med den turbon?
japp då hade man direkt visat att man var en idiot, den bottna nånstans vid 250hk på hjulen

Jaha, man eller mes? ivrigt påhejad av humle och dumle, som redan tidigare hade allierat sig med bäckis, så fanns ju det inte så många options att välja på!
Så en mod större "host" turbo hittades bortglömd i ett hörn, och ett gäng lite ballare spridare monterades i all hast! efter det uppnåddes iaf 334hk på hjulen! och fortfarande hel topp-pkn så då nöjde man sig där, för det är ju skottår iår!