Jag har ställt exakt efter hans siffror och bänkat före och efter. Min bil gav 274hk innan och 297hk efter vridning.
Som han skriver förlorar man en aning mellanregister. Men den går mycket jämnare på tomgång/lågvarv och ryter som fan efter 4000rpm
Det där kan ju absolut vara värt att kolla upp! Skummade bara genom den andra sidan då jag använder telefonen nu men är det ställbara kamdrev orginal på M60?
Kanske måste byta en topplockspackning på min så då kanske
man skulle ställa om kammarna på samma gång..
Ingen som kör m62? (4,4) om ni har den första m62 motor utan vanos och enkel kamkedja, så ska m60 topparna passa! och dem har mindre förbrännings rum och vassare kammar! De är nått jag ska pilla med i vinter iaf!
Mvh Jeppe
samma kammar, men insugs ventilerna e till och med 3mm större och avgas 2mm större, dock så tror jag att kompet väger upp flödet i b30 topparna,
jag har separata spjäll som e anpassade till m60 motorn och dom ihop med b30 toppar på en b40 motor och autronic har lämnat 359 whp
cossi-bmw wrote:samma kammar, men insugs ventilerna e till och med 3mm större och avgas 2mm större, dock så tror jag att kompet väger upp flödet i b30 topparna,
jag har separata spjäll som e anpassade till m60 motorn och dom ihop med b30 toppar på en b40 motor och autronic har lämnat 359 whp
Coolt!! de va inte illa!! orörda kanaler i b30 toppen?